tisdag 9 mars 2010

Mössor mössor mössor! :D

Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och fotat en del av alla mössor jag har virkat på senaste :)

Men först så poserade lillasyster Isabell i en alldeles förstor OS mössa, hon kan verkligen le med hela ansiktet ;)


Här är min senaste som jag blev grymt nöjd med, färgerna passade så bra ihop


Gillade även dessa jordnära färger


Helt otroligt att jag inte har virkat mössor på fri hand förut, det är ju hur kul som helst! Och nu har jag fått till ett mönster som jag är nöjd med, vill ju ha det perfekta "hänget" :D

->HÄR<- kan ni se fler bilder och info om mössorna. Och nu kan jag äntligen svara: JA jag tar emot beställningar på mössor! :)

9 kommentarer:

  1. Ååååh, jag skulle gärna vilja få/köpa det mönstret som du är så nöjd med!! Jag kan aldrig göra nåt på fri hand, vare sig det gäller virkning, stickning eller sömnad. Virkar just nu på os-mössan, ett alternativmöster från garntillverkaren, alltså annan än "os-garnet". Men skulle aldrig klara av att göra ett eget mönster... Den brunrosa mössan var sååååå fin, och det är ju faktiskt färger jag tycker om, vill sååå gärna göra en liknande... Du hade så fin nederkant på den med...

    Ha det gott!! /ScrapLinda

    SvaraRadera
  2. Snygga mössor! Gillar verkligen den rosa/bruna. Du har nåt att hämta på min blogg också!

    SvaraRadera
  3. Din syster är den sötaste jag sett som har OS-mössan på sig

    SvaraRadera
  4. Du har en award o hämta hos mig om du vill ha den =)

    SvaraRadera
  5. Jättesnygga, ibland är det bara så att man undrar varför i hela friden har jag inte gjort det här förut för. Men det är kul när man kommer på något nytt

    SvaraRadera
  6. Jättesnygga mössor! Visst är det roligt att virka mössor. Har också gjort några stycken i vinter..
    Du har en award att hämta hos mej!

    SvaraRadera
  7. Fina mössor! Jag älskar att virka mössor! Jag har lagt till dig i min blogg lista. Lägg gärna in mig i din om du vill :)

    SvaraRadera
  8. Åh, vad fina mössor!
    Jag måste erkänna att du liknar min mattelärare lite på bilden med den rosa och bruna mössan! Hon heter också Ida, fast hon är blond. :)

    //Linn

    SvaraRadera
  9. gud så duktigt du är! själv kan man ju inte virka mer en mormors rutor ^.^

    SvaraRadera