måndag 16 augusti 2010

Jag är tillbaka! :)

Hej alla glada!
Förlåt att jag inte har hört av mig på länge. Det har varit fullt upp i sommar med jobb, relationer, nöjen och mycket annat så jag har knappt hunnit hålla i en virknål.

Men NU när mörkret och även kylan har börjat komma kliar det i fingrarna att sitta och virka med en varm kopp te framför något mysigt tv-program :)
Började virka lite för ett par veckor sen och nu sprudlar inspirationen! Har redan hunnit virka en sjal, en lampskärm och lite annat smått och gott som ni snart kommer att få se bilder på. Måste bara hitta igen min kamera.

Jag har följt alla era fina virkbloggar hela sommaren och det är så roligt att de flesta håller igång, man blir så peppad av er allihopa.

Idag var jag och handlade ett par innerkuddar på Jysk som jag tänkte virka kuddfodral till. Blev 40x40cm, börjar lite smått tänkte jag.
Någon som har nått bra tips på något fint mönster eller nån länk till inspiration att titta på? Har nämligen inte alls bestämt mig vad jag ska virka.

Men men, vi hörs alldeles snart igen! :)

6 kommentarer:

  1. http://minspiration.blogspot.com/2010/01/african-flower.html

    Ett gäng såna här till en filt... supersnyggt och dessutom kan du göra dig av med en massa smånystan!!!

    SvaraRadera
  2. ja det var längesen !!VÄlkommen tillbaks!!Själv gillar jag nästan alla former av mormorsrutor o nån som e populär nu är ju afrikas blomma så varför inte ?? kram =)

    SvaraRadera
  3. Åh! äntligen:)har väntat på dig:) du får gärna komma hit någon kväll och pyssla om du vill:) kram!

    SvaraRadera
  4. Kul att du kommit igång igen. Spännande att se vad du vad du virkat för nya fina saker!

    SvaraRadera
  5. välkommen åter :) /Charlotte http://konstigasidan.blogspot.com/

    SvaraRadera
  6. Lite sent kanske men om du är ute efter mönster till kuddar och annat som har med heminredning att göra så kan jag rekommendera den här sidan:
    http://www.cayene.eu/virkat.htm
    Massor av gamla virkmönster, mestadels såna som man mest associerar med gammelmormor men jag är övertygad om att det skulle kunna bli riktigt coolt om man gav den typen av mönster en modernare touch genom att använda andra färger och garner exempelvis.

    SvaraRadera