måndag 23 augusti 2010

Virkad sjal

Det här är den första sjalen jag har virkat hittills, ett antal halsdukar har det ju blivit men usch så trist jämfört med den här. Har redan hunnit virka en till som ni får se sen. Mönstret hittade jag HÄR. Ett bra nybörjar mönster.

Jag har virkat den i ett supermjukt acrylgarn med virknål nr 5 och sen fäst rosen med en säkerhetsnål så man kan flytta runt den efter tycke. Mönstret till rosen hittade jag också på Drops hemsida.




Skulle du vilja ha hem det här mysiga exemplaret går det bra att köpa den för 300:- ink. frakt. Maila mig på: Ida_skoog@hotmail.com
Kommer nog bli en hel del sjalar här framöver eftersom den var superkul att virka och det finns många halsar här i närheten att värma nu när kylan kommer :)

5 kommentarer:

  1. kul och se att du är igång igen=) kram

    SvaraRadera
  2. Ursnygg sjal! :) En sån vill jag också göra :P

    SvaraRadera
  3. Mycket fin sjal, snyggt med en rosa blomma.

    SvaraRadera
  4. Mycket mycket snyggt, stillren <3

    SvaraRadera
  5. Vilken fin sjal! Du inspirerade mig så mycket att jag i all hast virkade 2 st. Kanonbra mönster.

    SvaraRadera