söndag 12 september 2010

UFO

Huvva vad jag är dålig på att uppdatera!
Har virkat en massa men det har inte blivit att fota något av det och det känns inte lika roligt med ett inlägg där man inte kan visa det man har gjort på senaste, men det får ni se sen istället :)

Här är min lista på en del ofärdiga projekt :)

- En basker efter eget mönster
- Två ofärdiga barnmössor
- En grå sjal
- Självklart några halvfärdiga Torgvantar
- 4 påbörjade amigurumis (Varav två nya halvfärdiga mönster)
- Virkade lampskärmar

Ja det var en del. Nästa gång ska ni få se en klänning som jag virkade förra veckan :)

Hoppas ni har haft en mysig helg!

6 kommentarer:

  1. Hej! Va roligt att du blir inspirerad av att virka bakelser igen när du varit inne på min blogg :)
    Du gör väldigt fina saker gillar dina torgvantar! Ser framn emot att se bilder på de ofärdiga sakerna

    SvaraRadera
  2. Hej :) Vad glad jag blev över din kommentar i min blogg idag :D

    Skönt att se att du är tillbaka igen! Jag har också massa ufon här hemma. Varför känns det så segt att ta tag i dom? När man vet hur skönt det känns efteråt liksom. Tror jag ska skriva en lista också och börja beta av.

    Kraaaam Viktoria

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ska bli spännande att se vad du virkat :). Jag är också super dålig på att uppdatera bloggen :/ så mycket annat på gångs just nu.

    Jag fotar mina figurer i en vit hylla som står invid ett fönster. Jag är inget foto proffs men jag tycker det är enklast att fota i naturligt ljus, alltså vid ett fönster eller utomhus.

    SvaraRadera
  4. Tack så jättemycket! =D Vad glad jag blev =) Skall bli spännande att få se din klänning!

    SvaraRadera
  5. Har fastnat för din sida här...vad fina grejer du gör!!
    är avis som bara den att du har denna kunskap!
    själv har jag precis börjat lära mig virka...håller mig till att öva upp fingerfärdigheten och förståelsen genom att massproducera mormorsrutor.
    vill lära mig amigurumi sen. dom är skälet till att jag börjar intressera mig för vikrning. ¨
    tänkte bara fråga vad *stjärnan betyder i dina mönster.
    ex: Varv 2: 2 fm i varje fm = 10 fm
    Varv 3: *fm i första fm



    och sen undrar jag om du kan ge mig ett tips på vart jag ska börja när det gäller dessa underbara virkade figurer. tips på bra bok eller sida??

    :-D

    SvaraRadera
  6. Hej Ida!
    Kan du inte lägga ut några mönster på dina söta torgvantar (jag skulle jättegärna vilja köpa några såna mönster)?
    Kram Sophie

    SvaraRadera