måndag 28 mars 2011

Avslöjande :)



Jag har ljugit för er, inspirationen att virka barnmössor kom inte enbart efter beställningen jag fick, jag ska nämligen själv få en liten! :)

Så här ser det ut för mig just nu:

- Du är i vecka 19.
- Du har gått 18 fulla veckor och 0 fulla dagar (v18+0).
- Du är i 4:e kalendermånaden.
- Du är i 5:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
- Du är i trimester två.
- Beräknat förlossningsdatum Sön 28 aug 2011
- Du har 153 dagar kvar till beräknad förlossning.

Så från och med nu kommer den här bloggen inte enbart handla om virkning, kommer bli en del om graviditeten och självklart sen lite om min lilla..trallaalalaa..pojke! :D

Var på rutin Ultraljud i onsdags och barnmorskan är ganska säker på att det är en liten pojke som ligger där inne och sprattlar :)
Ultraljudet var en av dom häftigaste upplevelser jag har varit med om, att få se hur barnet sparkade, drack fostervatten och skuttade var helt otroligt!

Måste också visa er en bild som jag fick idag på den nya ägaren till Giraffe mössan, söta lilla Max! :)



Hej så länge! :)

26 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye med den lille i magen...blir en herlig tid fremover nå da:)

    Ha en fortsatt fin uke
    Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  2. Jättestort grattis!!! Det låter som att det är första barnet (?)... Du har mycket härligt att se fram emot! En hel del jobbigt också, men det är det värt. Barn är ett äventyr! Grattis, grattis, grattis!
    Kram<!

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till graviditeten. Så roligt att få följa din resa. Det är en underbar tid.

    SvaraRadera
  4. Massor massor av grattis!! Det är sååå härligt att vara gravid och sedan få se sin lilla skatt (är själv ganska nybliven mamma) Njut!!!

    SvaraRadera
  5. Åh vad kul! Grattis :) Hoppas allt går som det ska :D

    SvaraRadera
  6. Gud va skoj! Grattis! :)

    SvaraRadera
  7. Åh vad roligt att höra! G*R*A*T*T*I*S!!!

    SvaraRadera
  8. Grattis grattis grattis :D! Det måste vara en underbar känsla att vara gravid!
    Ha det bra! Kram Emmy

    SvaraRadera
  9. ÅÅ KUL! GrattisGrattis! :D

    SvaraRadera
  10. Stort grattis igen! Och en pojke! =D Underbart!
    Jag vet, visst är det bra! Min barnmorska var hon som först hade hand om den unga tjejen som fick en pojke. Innan skiftbytet. Och det måste ha varit samma dag som vi låg inne också för den pojken fick sitt nr bara några få från Meja =) Kramar!

    SvaraRadera
  11. Åh va roligt =) Stort grattis! Det är helt underbart och ha barn, även fast man ibland skulle vilja sälja dom på blocket ;P haha. Nu måste du inhandla lite pärlor så du kan lägga en tavla på den lille när han kommer =D

    SvaraRadera
  12. Grattis till den lille i magen!!!

    SvaraRadera
  13. Grattis :) massor av kramr och lyckoönskningar

    SvaraRadera
  14. Stort grattis Ida! :) Så mysigt och roligt att kunna virka söta saker till din egen bebis nu!

    SvaraRadera
  15. Vilken lycka att få känna när växer i magen. Jag mådde otroligt bra under mina graviditeter och jag hoppas att även du ska må bra hela tiden. Visserligen finns det dagar man vill inte gå upp, men det finns det ju annars också. Och kom ihåg att små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer. DET ÄR SANT!!=O)

    SvaraRadera
  16. Grattis!
    Vad härligt :) och vad många söta gosedjur och kläder knatten kommer få sen av sin häftiga mamma ^^

    Smycken och accessoarer:
    http://sakitty.blogg.se

    SvaraRadera
  17. Jätteroligt! STORT GRATTIS!!! :D

    SvaraRadera