onsdag 16 mars 2011

Baby mössor

Fick en beställning på en baby mössa för ett tag sen och GUD så kul det var att virka den, så jag improviserade genast två till som ni hittar i Webbutiken.
Det roliga med baby mössor är att "basen" går så snabbt att virka så sen kan man lägga all tid på att dekorera mössan, har redan typ 3 ideer på fler mössor som är djurinspirerade så jag hoppas jag inte kommer tråka ut er med små mössor :)

Mössorna är virkade så de ska passa bebisar 0-3 månader.

Den här vita är den jag fick beställning på och den är virkad i Drop´s garn som heter Eskimo, 100% supervarmt och mjukt ull.



Giraffe mössan är virkad i Järbo´s garn som heter Molly. Ett jätte mjukt och lent Acryl garn.


Har ingen bebis så en liten nalle fick posera :)



Och sista mössan blev en så kallas Bomber mössa, virkad i ett Ull/acryl blandat garn som jag inte kommer ihåg vad det heter, råkade slänga etiketten.





Ha en bra dag!

16 kommentarer:

  1. åååå så fine de var :-) Hvor fikk du tak i mønster på dem? Kunne tenkt meg hekla den giraff lua <3

    SvaraRadera
  2. Men så himla söta mössor, helst den vita :D

    Jamen visst är det roligt att hitta andra som är i samma sits :) Man har någon att jämföra lite med osv :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Tänkte bara tipsa om att du nu har chansen att bli dagensblogg:)
    Klicka här för att anmäla dig:
    http://www.domkallarmighannes.com/2011/03/dagens-blogg_15.html

    SvaraRadera
  4. Vilka söta mössor, och en jättetrevlig blogg! /Louise

    SvaraRadera
  5. Super fina mössor. Jag gillade verkligen den lilla giraffen :)

    SvaraRadera
  6. Sv:Jag har använt mig av en vanlig krita:)

    Finns det någon affär i Luleå som säljer säkerhetsögon till amigurumis eller köper du på nätet?

    SvaraRadera
  7. Det tycker jag du ska göra, det är verkligen roligt.
    Jag har köpt mitt på barnens hus här, har även sett att babyproffsen har det (här i skellefteå i alla fall) du kan ju testa på dom affärerna hos dig om du vill ha det nu direkt, annars finns det och beställa lite överallt. Gå in på min andra blogg http://minsonsmorsa.blogg.se/category/photopearls.html
    Lite längre ner på den sidan (inlägg 4 och 5 uppifrån) har jag skrivit lite om det, vart man kan köpa och andra tips =)

    SvaraRadera
  8. Åh vilka söta! Skulle ha velat gjort en till den lilla jag har i magen, om jag inte redan hade en massa projekt :) Du har inte tänkt lägga ut mönstret?? Läste att du virkat med eskimo, så det måste ju gå ganska så fort, så jag borde ju kanske hinna med en liten mössa innan den lilla ploppar ut ;)Mvh Lina

    SvaraRadera
  9. Hej! Ville bara se om det finns chans at få/få köpa mönstret på giraffmössan. Skulle verkligen vilja göra den. Även dem vita med blommor kan vara aktuella! Helt underbara! Hör av dig, eller lämna något på min blogg!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Hej! snyggt! jag är på jakt efter mönster eftersom jag precis har blivit virkbiten igen. Passar på att tipsa dig om Jabbo.se som jag och tre kompisar har startat. Välkommen att sälja dina alster via oss.

    SvaraRadera
  11. Hej! Har en liten i magen nu och är intresserad av mönstret till den vita nallemössan, är det ett mönster man kan få/få köpa? Kram

    SvaraRadera