söndag 14 april 2013

Kreeeaaatiiiiv!!!

Just nu är jag helt manisk, varenda fri minut jag har sitter och jag pysslar. Det är så sjukt roligt det här med decoupage, man kan variera det i oändlighet och kombinera det med virkningen.
I det här inlägget tänker jag visa det jag är färdig med hittills, har en hel del halvfärdiga grejer som står runt om i lägenheten, skulle verkligen behöva ett eget pysselrum för allt :)
Eftersom jag pysslar så mkt just nu så kommer det dyka upp en hel del på Kreativabutiken (kika in där redan nu vettja ;). Alla decoupage projekt är "one of a kind" och jag har beslutat mig att inte ta några beställningar på detta just nu eftersom jag vill låta fantasin flöda och inte bli fast i att göra någon speciell lykta eller burk. Men inom virkningen tar jag beställningar iallafall :) 

Nu till det bästa, BILDER! ;)

Min första ljuslykta! Decoupagad med ett vackert bokmärke. Med två små värmeljus i blev skenet jätte fint.


Romantisk burk som först är vitmålad, sen decoupagad med servetter och till sist ett gulligt bokmärke. Perfekt till småförvaring eller varför inte bokstöd om man fyller den med något tungt. 
Men framför allt är den bara underbar som dekoration! :)



Den här har jag inte dekorerat med något bokmärke utan den är decoupagad med änglaservetter, så himla mysig när den är tänd!


Den här skulle vara så fin i ett litet flickrum! :) Har virkat spetsen själv och sen trätt in ett lila mockaband. Älskar de klassiska bokmärkena så som den här ängeln!

Burkarna har jag målat helt vita medan ljuslyktorna är "duttade" med vitfärg och en svamp.
Lämna gärna en kommentar innan ni går, skulle vara roligt att höra vad ni tycker, och så klart hitta till era bloggar! :) 


Hej så länge!

2 kommentarer:

  1. Vilka fina ljuslyktor! Verkar vara ett roligt pyssel... Måste fråga, hur har du gjort så fina ramar till fotona?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har använt en app i telefonen som heter Instagram, känner du till det? Har du en smartphone finns det många olika appar att ladda ned för att fixa ramar till bilder, ganska skönt att fixa de i telefonen och sen bara föra över till datorn :)

      Radera